الخميس، 22 أغسطس 2013

كريم الشيخ يحكي تجربته مع برنامج العاشرة مساء الذي يقدمه وائل الابراشي

كريم الشيخ ( احد ابناء كرداسة ومراسل mbc مصر ) 

تحدثت إلى رئيس تحرير برنامج العاشرة مساءً مروة عاطف ، وطلبت منها الدخول على الهواء مباشرة للحديث عنما يحدث في مدينة كرداسة ليست بصفتي الإعلامية ولكن بصفتي أحد أبناء تلك المدينة !!
طلبت مني أن تعرف ماذا أريد أن أقول ؟
فقلت لها أريد أن أنفي ما يقال عن جمهورية كرداسة وعن المتاريس وعن الوضع الذي أصبح أكثر سوءا الآن وكأن المدينة بأكملها إرهابية
قالت لي لحظة .. 


 وسمعتها تقول ل"شيماء جمال" هو في متاريس في كرداسة قالت لها اكوام تراب
قلت لها وده اللي انا عاوز اقوله عاوز اوضح الصورة الحقيقية
قالت لي طيب خد مراسلتنا كلمها
كلمت مراسلتهم وفضلت اقولها انتي بتقولي كذا وكذا .. قالت لي انا بقول اللي بشوفه قلت لها وانا صورت كلام عكس اللي انتي بتقوليه قالت لي خلاص ذيعه على قنواتكوا
قلت لها بس انا ليا حق الرد
قالت لي على فكرة انا ممكن اعمل معاك مداخلة تقول اللي انت عاوزه وبعدها هجيب ناس تقول عكس كلامك
قلت لها انا موافق
قالت لي هو انت منين في كرداسة
قلت لها انا من منطقة كذا وعلى فكرة في فيديو انتي عرضتيه وقلتي انه انتي انفردتي بيه وهو فيديو متعلق بهدم "الكنيسة" اتعصبت واتوترت وقالت لي هو انت بتكلمني علشان تقولي انفردت ومنفردتش
قلت لها انا مطلبتش اكلمك على فكرة وانا كلمة الاستاذة رئيسة التحرير لو سمحتي ممكن اكلمها
قالت لي ماشي وقفلت السكة
كلمت رئيسة التحرير تاني كنسلت !!

شير وإفضحوهم ..
برنامج العاشرة مساء اللي اشتغلت فيه 6 سنين من عمري بقى عبارة عن برنامج "أصفر"

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق